Hoe verloopt een woningopname van De Energiebespaarders op afstand?

Hoe werkt een digitale woningopname precies?

Stap 1. Online contact leggen

De adviseur komt niet thuis, maar maakt contact via online videobellen. Dit kan op een telefoon, tablet of laptop. Voorwaarde voor de woningopname is dat de klant een goed opgeladen apparaat tot diens beschikking heeft, met camera en internettoegang.

Via de gratis app Whatsapp is videobellen erg makkelijk. Inloggen gaat via mobiele telefoonnummers.

Stap 2. Klant stuurt van te voren informatie over de woning

Normaal gesproken heeft de adviseur de mogelijkheid zelf dingen op te meten of te bekijken in de woning. Om dezelfde secuurheid te garanderen, vragen we de klant om een aantal documenten op voorhand toe te sturen.

Documenten die adviseurs van te voren doornemen:

  • Jaarnota energie (gas & elektra)
  • Bouwtekening van woning (met maten)
  • Bouwtekening aanbouw (indien aanwezig)
  • Bewijs (zoals een factuur) van na-isolatie of andere duurzame maatregelen (indien aanwezig)

Daarnaast vragen we om foto’s van de gevel op te sturen. Onze zelfgebouwde, slimme software kan middels dit soort foto’s een berekening doen wat de oppervlaktes van de gevel zijn. Zo kan de adviseur makkelijk inschatten hoeveel vierkante meter er bijvoorbeeld geïsoleerd kan worden. Hieronder een voorbeeld.